This is Mika

24.04.2016 15:47 2min luku 7

Takareisien herkuttelua!

Moro!

Pistetääs välillä perus reeniasiaakin tänne. Eihän tää muuten kohta ole enää bodausblogi, jos en laittelis pikkasen jumpistakin juttua. 😉 Eli eli, eilen oli takareisijumpat Myyrin Kuntokeskuksessa ja pääsin herkuttelemaan mielestäni Suomen parhaassa jalkaprässissä koipiloita.

Lähdetään pilkkomaan koko jumppaa tähän.

Aloitin reiden koukistuksilla ja idea tällä kertaa oli hakea hyvää tuntumaa ensin pitkillä seteillä, ennen kuin lähdin korottelemaan painoja. Ensiksi siis 5 sarjaa 30 toistoa reiden koukistuksia vain 20 kilolla. Painotus oli tuntumassa ja supistuksessa. Itseasiassa nämä 5 sarjaa ja 30 toistoa olivat varmaankin pahimmat ja kipua tuottavimmat sarjat koko reeneissä. Hitaasti ja tunteella rutistetus toistot suoraan sanottuna poltteli takareisiä ja maitohapot pistelivät siellä epämiellyttävästi. Polte oli aivan kamala sarjojen viimeisten 5 toiston kohdalla.

Sarja menossa ja kipu läsnä!

13059466_10207537010597818_934925097_n

Sen päälle jatkoin korottaen sinne 40 kiloon mutta toistomäärien pudotessa ensin 20 ja sitten lopulta 10 toistoon. Sarjoja tuli 4 niiden 5 edellisen tuntumapumppailun lisäksi.

13048102_10207536150376313_4445141183935316291_o

Seuraavana hyökkäsin prässin kimppuun.

Ensin molemmilla jaloilla (sumo-tyyli) 30+30 setti eli 30 toistoa ja 30 sekuntia taukoa ja jälleen 30 toistoa. 50kg aloituspaino ja näitä tein 50, 100, 150 ja 200kg. 4 sarjaa siis 30+30 toistoa. Sitten 100kg pois ja yhdellä jalalla pudotussetti: 15x100kg/jalka, 15x75kg/jalka ja 20x50kg/jalka. Näitä tuli 3 sarjaa melko lyhyillä tauoilla, olisko ollut 3-4 minuuttia max.

Tuolla tekniikalla saan todella tiukan tunteen takareiteen. Vien jalan melko alas hyvin hallitusti. Pidän jalkaa aivan kelkan ylälaidassa, keskialueella ja pyrin työntämään kantapäällä kelkkaa. Tuo eroaa melkoisesti vastaavasta sumo-asennosta joka mielestäni myös osuu hyvin takareisille. Venytys on tässä yhden jalan liikkeessä selvästi rajumpi. Liike vaatii tosin jonkin verran jalan hallintaa eikä ihan yhtä helpolla tekniikka pelaa kuin kahdella jalalla, ainakin itseni kohdalla tunne on tämä. Mutta kun tuon oppii niin on oikein hyvä liike.

Tässä video yhdestä pudotussarjasta kesken treenien.

Ja uskokaa tai älkää, takareisitreenit olivat siinä tällä kertaa. Toki siinä olisi voinut tehdä vielä vaikka mitä, mutta olo oli tuossa kohtaa niin hyvä ja jalat sen verran turvoksissa, että päätin treenit siihen tunteeseen. Palkkaria naamaan ja kotiin syömään ja palautumaan. Ensi tiistaina sitten uutta koipijumppaa (Alliancen poikien kanssa) eli tiedossa jotain hemmetin kivaa ja samalla ei-niin-kivaa. 😀

Käykäähän tilaamassa superedullinen Octane itsellenne!

Tukulla Octanen lisäksi iso määrä todella herkku tarjouksia aminoista. Klikkaa kuvaa alla ja käy tsekkaamassa mitä kaikkea siellä on tarjolla!

aminoaleland

Kommentit (7)

Ladataan kommentteja...
Kommentteja ei voitu ladata. Yritä myöhemmin uudelleen.
{{ comment.author }} #{{ comment.id }} Vastaa

Vastaa

Kaikki kommentit tarkistetaan manuaalisesti ennen julkaisua.
Emme julkaise sähköpostiosoitettasi ulkopuolisille.
Avatar noudetaan sähköpostin perusteella Gravatar-palvelusta.

Luethan täältä kuinka käsittelemme henkilötietojasi.