This is Mika

15.03.2020 23:00 4min luku 0

Nyt on Nyyssiksen kotitreeniohjelma julkaistu - Vain 19€ hintaan!

Heippa kaikille!

Elämme hyvin haastavia aikoja niin Suomessa kuin ympäri maailmaa. Koronavirus on levinnyt niin aggressiivisesti lähes joka maailman kolkkaan, joten WHO nosti epidemiatason pandemiaksi. Suomessa ollaan myös reagoitu hyvin voimakkaasti pandemiaan sulkemalla kouluja ja suosittelemalla ihmisiä vähentämään turhaa liikkumista paikoissa, joissa tartuntariskit ovat suurempia, kuten ostoskeskukset yms paikat, missä on paljon väkeä samanaikaisesti. Myös moni kuntosaliketju on varotoimenpiteinään sulkeneet ovensa, eikä saleille tällä hetkellä pääse kuka ties miten pitkään aikaan!? Tämän vuoksi monet PT:t ja valmennusyritykset ovat tuoneet myyntiin kotona suoritettavia treeniohjelmiaan.

***

***

Koska olen ammattitaitoinen Personal Trainer, toimin fitness- ja kehonrakennuspuolen valmentajana omaten lähes 30 vuoden kokemuksen treenaamisesta,  koen, että minullakin on tietotaitoa kantaakseni oman korteni kekoon kotitreenaamisessa. Pitää muistaa, että oma kehon muokkaukseni aikanaan 90-luvun alussa alkoi nimenomaan kotona treenaamisella. Tein paljon erilaisia oman kehonpainolla toteutettavia harjoitteita ja sain todella hyvää kehitystä aikaiseksi. Kotitreenaamisesta on siis kokemusta paljon ja varsinkin, kun salilla tietää mitä pitää tehdä, pystyy näitä asioita soveltamaan kotitreenejä varten.

Suunnittelin siis niin monipuolisen kotitreeniohjelman kuin mahdollista ilman treenivälineistöä, joka toimii tarvittaessa sekä 1-jakoisena että 2-jakoisena ohjelmarunkona. Liikkeitä meikäläisen räätälöimässä kotitreeniohjelmassa on vastaavaan salilla toteutettavaan 1-jakoiseen treenirunkoon (esim SUPER SEVENIIN) verrattuna huomattavasti enemmän, koska kotona oman kehonpainolla tehdyissä harjoitteissa ei voida mennä isoihin painoihin. Salilla toteutettavissa pienijakoisissa ohjelmissa on aina etuna se, että niissä päästään aina tekemään moninivelliikkeitä isoilla painoilla. Kotitreeneissä isojen massaliikkeiden poissaoloa on siis kompensoitava tekemällä enemmän liikkeitä ja pyrittävä pitämään intensiteettiä yllä.

Nyyssiksen kotitreeniohjelma vain 19€. Tilaa tämä laittamalla vapaamuotoinen tilauspyyntö mailiini: nyyssola.m@gmail.com

Pelkkä selkäreppu riittää apuvälineenä Nyyssiksen kotitreeniohjelmassa!

Lähdin siitä ajatuksesta liikkeelle, että koska hyvin usein kotitreeniohjelmissa käytetään erilaisia treenivälineitä, jumppapalloja, kuminauhoja, käsipainoja yms, on sellaisia treeniohjelmia itseasiassa melkoisen vaikea toteuttaa. Siksi suunnittelin kotitreeniohjelmani sellaiseksi, että jos käytettävissäsi on pelkkä selkäreppu tai jokin vastaava, et tarvitse käytännössä tarvitse mitään muuta. Ajattelin, että varmaan jokaisella meistä luulisi löytyvän reppu kotoa, jonne voi laittaa painoksi vaikka kirjoja, täysiä limsapulloja tai vaikka kiviä pihalta.

Et siis tarvitse tähän kotitreeniohjelmaan mitään muuta kuin tavallisen selkärepun ja kasan treeni-intoa, niin pärjäät tällä kokonaisuudella pitkään ilman oikeaa kuntosalia. Tai jos ylipäätään aikasi ei riitä lähteä saleille mutta haluat silti treenata kovaa ja saada kroppaan kehitystä kotikonstein, on ohjelma omiaan siihen.

Pistä musiikki soimaan ja lähde toteuttamaan minun suunnittelemaani kotitreeniohjelmaa. Voit treenata koko kropan läpi tällä ohjelmalla vaikka päivittäin tai jakaa ohjelmarungon parille päivälle suoritettavaksi. Ohjelma on sen verran ”riittoisa”, että pystyt treenaamaan sillä monipuolisesti. Luonnollisesti ilman sen kummempaa välineistöä ei kotona pystytä tekemään kaikkea sitä, mitä runsaan välineistön tai salin laitteilla avulla voi tehdä. Tämän ohjelman idea onkin pyrkiä tekemään treenejä lihaksille niin tehokkaasti kuin mahdollista rajatussa ympäristössä.

Kenelle kotitreeniohjelma sopii?

Ohjelma sopii niin miehille kuin naisillekin. Liikkeiden tekniikkaohjeissa on haastavampien harjoitteiden kohdalla mukana aina kevennetty, helpompi versio harjoitteesta, joten fyysisesti hieman heikompikin pystyy toteuttamaan ohjelmaa. Suunnitteluvaiheessa painotin paljon liiketekniikoiden ohjeistusta, jotta jokainen pystyy tekemään liikkeet mahdollisimman tehokkaasti. Ideana on haastaa itsensä ja vaikka perheenjäsenen treeniin mukaan. Treenaamisen tulisi olla aina kivaa ja innostavaa, oltiin sitä sitten salilla tai kotosalla jumppailemassa. Kun mukana on hyvin suunniteltu ohjelma, tekeminen pysyy fiksuna ja järkevänä, jonka avulla pystyy luomaan progressiota.

Myös kokeneet treenaajat saavat tästä ohjelmarungosta paljon irti. Kotitreeniohjelma ei tietenkään voi millään korvata monipuolista salilla toteutettavaa treeniohjelmaa, mutta näinä aikoina, kun saleille pääseminen on hankalaa ellei jopa mahdotonta, on vaihtoehdot melko vähissä. Ja itseasiassa jos miettii ohjelman hyödyllisyyttä, niin itselläni esim tulee aina sellaisiakin tilanteita, ettei salille pääse tai sitä on jossain sellaisessa lokaatiossa, ettei saleja ole lähimainkaan saatavilla, on ainoana vaihtoehtona treenaaminen kotitreeniohjeilla. 🙂

Ohjelman mukana tulee myös pieni lista muutamista omasta mielestäni tehokkaista lisäravinteista. Nämä luonnollisesti on ihan täysin jokaisesta itsestään kiinni, jos haluaa jotain noista itselleen hankkia. Mukana on siis treenin ympärillä käytettäviä ravinteita, lisävitamiineja, nivelille ja lihaksille suositeltuja tuotteita jne. Usein multa kysellään lisäravinteista ja kaipaillaan jotain suosituslistaa, joten nyt mukana on sellainen. 😀

Hyvin usein reissun päällä ollessa tulee tehtyä hotellihuonetreenit oman kehonpainoharjoitteilla, kun paikallisia kuntosaleja ei ole lähettyvillä. Yllättävän tehokkaita settejä näilläkin saa aikaiseksi usko tai älä! 😀

Ei muuta kuin koitetaan pitää pää kylmänä näissä nykyolosuhteissa mitä me valitettavasti joudumme tässä kokemaan. Olemme niin vieraiden ja pelottavien asioiden äärellä, mitä kukaan meistä ei ole koskaan aiemmin kohdannut. Noudatetaan yleisiä ohjeita, kuulostellaan päivä kerrallaan mihin homma etenee ja koitetaan pitää huolta omasta yleiskunnosta ja terveydestä. Pistähän tilausta tulemaan jos tuo ohjelma alkoi kiinnostaa ja haluat jotain suunnitelmallisuutta mahdollisiin kotona tehtyihin treeneihin! Pistä vapaamuotoinen tilaus mulle sähköpostiin: nyyssola.m@gmail.com

Tsemppiä kaikille ja pitäkää ajatukset positiivisina!

Terkuin,

Mika ”Nyyssis” Nyyssölä

Kommentit (0)

Ladataan kommentteja...
Kommentteja ei voitu ladata. Yritä myöhemmin uudelleen.
{{ comment.author }} #{{ comment.id }} Vastaa

Vastaa

Kaikki kommentit tarkistetaan manuaalisesti ennen julkaisua.
Emme julkaise sähköpostiosoitettasi ulkopuolisille.
Avatar noudetaan sähköpostin perusteella Gravatar-palvelusta.

Luethan täältä kuinka käsittelemme henkilötietojasi.