This is Mika

06.01.2021 22:06 3min luku 2

Nopea ja herkullinen lihakastike - High carb, low fat!

Moikka!

Se on uusi vuosi ja jälleen olis aika tehdä se kuntoremppa UV-lupausten siivittämänä! Aina ei sitä ihan yksin ja omin neuvoin pysty tehdä, vaan siihen saattanee kaivata apuja. Ravinnon optimoiminen, dieetin suunnittelu ja treenien monipuolinen jakaminen voi olla haasteellista puuhaa, jos hommaan ei ole täysin orientoitunut. Multa toki saa ohjelmat siihen puuhaan ihan tuolta mun nettikaupasta ja homma lähtee heti käyntiin oikeilla ohjeilla. Jos kuitenkin haluat itse puuhastella ainakin safkojen suhteen, niin laitetaanpa tähän hyvä resepti herkulliselle lihakastikkeelle kuohkean Jasminriisin kera!

***

***

Tarvitset seuraavia ruoka-aineita:

  • 400g naudan paistijauheliha 7%
  • 400g Jasminriisiä (kuivapaino)
  • 2-3 prk, tomaattimurskaa
  • 1 sipuli
  • 2 porkkanaa
  • valkosipulin kynsiä ja chiliä maun mukaan

Jaa sapuska 3 osaan ja syö pitkin päivää ateriat. Tällä setillä normi aamupalan ja iltapalan lisäksi saat hyvät lähtökalorit joko dieetille tai harjoituskaudella, jota sitten lähdet pudottelemaan, kun dieetti etenee tai vastaavasti lisäilemään, jos olet massakaudella. Tämä pöperö menee suoraan lihaksiin! 😀

Get Started!! Se on vain aloittamisesta kiinni! Tee se päätös mahdollisimman pian!

Valmistus on super helppoa.

Pilkot sipulin, porkkanat, chilit ja valkosipulin kynnet. Heität kattilaan ja kuullotat niitä tilkassa rypsiöljyä. Lisää tomaattimurskat ja kuumenna koko settiä niin, että sipulit ja porkkanat ovat pehmenneet kivasti. Tämän jälkeen tehosekoittimella soseutat koko höskän  ja jätät kastikkeen levylle pienelle lämmölle muhimaan.

Paista jauheliha pannussa (et tarvitse välttämättä öljyä lainkaan paistamiseen, vaan paahdat paistijauhelihan esim non-stick pannulla kypsäksi). Tämän jälkeen lisää kypsä jauheliha kastikkeen sekaan kattilaan.

Ai että, miten herkullisen näköistä!

Keitä riisi kattilassa tai riisinkeittimessä kypsäksi. Lisää keitinveteen suolaa ja ripaus sahramia, jos haluat riisin kauniin keltaiseksi. Itse suosin riisinkeitintä ehdottomasti, koska sillä syntyy mielestäni parhaimman makuinen riisi. Lisää vettä 2:1 suhteella. Eli jos keität vaikka 200g riisiä (kuivapaino), lisäät vettä tuplamäärään 4dl. 300g riisiä tarkoittaa 6dl vettä, 400g riisiä / 8dl vettä jne.

Riisi on niin hyvää, kun se kypsyy riisinkeittimen hellässä huomassa!

High carb, low fat

Suosin itse (ja suosittelen muillekin aina) runsaita hiilareita ja vähärasvaista ravintoa, olit sitten dieetillä tai perusruokavaliolla harjoituskaudella. Hiilihydraatti on ensisijainen energianlähde keholle, kun treenataan kovaa ja liikutaan. Jaksat painaa täysillä, vaikka olisitkin rajoitetuilla kaloreilla. Energiaa pitää tasaisesti riittää koko päivän ajaksi ja vielä treeneihinkin ja palautumiseen.

Totuus on, ettei ilman oikeanlaista makrojakaumaa välttämättä päästä haluttuihin tavoitteisiin. Ruokavaliossa liika rasvan nauttiminen runsaan hiilarin rinnalla tuo valitettavan herkästi läskiä kroppaan. Massakaudella fokus pitää olla laadukkaassa lihaskasvussa, ei turhan rasvakudoksen keräämisessä ja dieetillä taas rasvan tulisi palaa, ei lihasmassan. Makrosuhteilla on tässä kohtaa hyvin iso merkitys.

Tässä vielä videoklipsu tuosta reseptistä, jonka pistin Youtubeen kanavalleni!



Lisäravinteet tukulta mun alekoodilla tietysti!

Älä unohda napata messiin kreatiinia, aminohappoja sekä lisäprotskuja ja muista tietty hyödyntää minun alekoodia MIKA10, jolla saat loppusummasta 10% alennusta!! Klikkaa kuvaa alla ja hyödynnä koodi!

Kommentit (2)

Ladataan kommentteja...
Kommentteja ei voitu ladata. Yritä myöhemmin uudelleen.
{{ comment.author }} #{{ comment.id }} Vastaa

Vastaa

Kaikki kommentit tarkistetaan manuaalisesti ennen julkaisua.
Emme julkaise sähköpostiosoitettasi ulkopuolisille.
Avatar noudetaan sähköpostin perusteella Gravatar-palvelusta.

Luethan täältä kuinka käsittelemme henkilötietojasi.