This is Mika

13.08.2014 19:35 4min luku 36

Lihaa ja trapseja

Hellou!
Mulle on aina ollut tärkeää monikin asia. Yksi niistä on epäkkäät. 😀 Hah haa! 🙂 No joo, leikki sikseen. Täytyy kyllä myöntää, että nuo hartian seudun lihakset ovat tietyllä tapaa hyvinkin esteettiset ja tuovat sellaisen miehekkään vaikutelman ulkonäköön. Paksu niska, lihaisat trapsit ja pulleat olkapäät ovat todella maskuliiniset alueet ihmisen kropassa. Tsekatkaa nyt vaikka jonkun Johnnie Jacksonin hartialinjaa niin ymmärrätte kyllä mistä puhun!
Johnnie Jackson
johnny j
Vähän niinku naisella kiinteä, pyöreä ja lihaisa peppu on naisellinen ja silmälle esteettinen alue, niin miehellä miehekkäästi ne ovat epäkkäät ja niska.
esimerkkinä vaimoni peppu:
perfect_ass copyright by Mika Nyyssölä
Trapseja kannattaa työstää heti alusta lähtien, kun salille eksytään. Mikään ei ole hassumman ja hölmömmän näköistä kuin sellainen kuikelokaula bodarilla. Muuten ollaan super lihaksikkaita, mutta sitten päätä kannattelee naisellinen joutsenkaula. 😀 😀
Minkä lihasryhmän kanssa kannattaa epäkkäitä treenata?
Ihan omaa trapsipäivää en lähtisi tekemään, se on ehkä hieman turhaa ja ajan haaskausta. Trapseja olen itse tottunut tekemään joko selkäpäivän tai olkapäiden yhteydessä. Epäkkäitä on oivallista treenata juuri noiden lihasryhmien yhteydessä, koska nuo tietyllä tapaa liittyväy toisiinsa vahvasti. Selkäpäivänä epäkkäät saavat jo epäsuoraa osumaa monessakin liikkeesä, kuten mavessa ja ylätaljassa niskantaakse. Olkapäivänä pystypunnerrukset ja pystysoudut myös aktivoivat epäkkäitä. Onkin siis helppo lähteä trapseja noiden jumppien loppuun junttaamaan kunnolla ja kasvattamaan kunnon Johnnie Jacksonit korvien molemmin puolin! 😉
Mitä liikkeitä trapseille voi tehdä?
Erilaiset kohautukset ovat mitä oivallisempia liikkeitä epäkkäille. Niitä on useita eri variaatioita. Voit tehdä tangolla pitäen tankoa edessäsi ja nostaa hartioita kohti korvia. Tankoa voi myös pitää selän takana ja kohautella sieltä käsin. Yksi metka liike on tehdä tuo kohautus smithissä. Pidä tankoa selän takana ja nojaa voimakkaasti eteenpäin. Lähde kohauttelemaan hartioita taaksepäin ja pyri saamaan supistus epäkkäiden alaosaan.
Kohautukset voidaan suorittaa myös käsipainoilla. Itse olen mieltänyt käsipainokohautukset tehtävän niin, että pidän painot selkeästi sivuilla, enkä tuo niitä missään vaiheessa reisien eteen. Syy miksi teen näin on se, koska tangolla liike jo tehdään niin, että tanko on edessäsi, siksi on turhaa imitoida samaa liikettä käsipainoilla. Kohautukset käsipainoilla kannattaa siis tarkoituksellisesti tehdä eri tavalla kuin tankokohautukset. Myös istuen voi kohautuksia tehdä käsipainoilla. Tämäkin liike on jälleen himpun verran erilainen ja voit saada liikkeen ehkä eri tavalla osumaan epäkkäisiin. Kannattaa siis testailla ja löytää itselleen se paras tyyli kohautella tai sitten vain vaihdella eri suoritustapojen välillä.
Mave aktivoi hyvin voimakkaasti epäkkäitä. Jo pelkästään siinä liikkeessä trapsit varmasti kehittyvät. Vai oletko joskus nähnyt jonkun kovan mavettajan jolla ei olisi isoja epäkkäitä? Muistaako kukaan esim Jouko Aholaa ja hänen melkoisen massiivisia trapseja? Kaksinkertainen maailman vahvin mies oli kuuluisa vahvasta maastavedosta, paksusta selästä ja epäkkäistään!
Joukon selkäosastoa. Huh huh noita epäkkäitä!
jouko ahola
Käytiin tänään jumppailemassa olkapäät. Samalla tein epäkkäitä vikan supersetin kanssa. Tein tällä kertaa vain yhden liikkeen trapseille, mutta itselläni nuo mötikät kasvavat melkoisen herkästi, joten kauhean montaa eri liikettä en oikeastaan edes tarvitse.

  • Eka liike oli military press seisten ja superina perään viparit sivuille. 10+15 toistoa ja sarjoja oli lämppäreiden jälkeen 4 settiä.
  • Toinen liike oli triplasetti, johon kuului pystysoutu, Bradford’s press ja viparit seisten sivuille. 15+15+15 oli toistomäärät, sarjoja tuli kaiken kaikkiaan 5.
  • Kolmas liikepari oli olankohautukset käsipainolla sekä jälleen viparit sivuille. 30 toistoa kohautuksia ja 10 toistoa vipareita 4 setin verran.

Hyvien jumppien jälkeen irtosi jo hymyäkin, tosin sitä irtoo usein reenien aikanakin. 😀
smilehappyface
Kotiin päästyämme huomasin saunan ovesta pelottavan heijastuksen… Taisi siis mennä kohautukset ja muut jumpat perille?
traps
Nyt on pakko lopetella ja mennä vetäsee pieni iltapala eli 500 grammaa Vatajan ribsejä original BBQ-kastikkeella. 😀 Omnomnom!
Hei by the way, tsekatkaa tää hyvä tarjous mutantilta!
mutantwhey800fi
2,27 kiloa kunnon tuhtia proteiinia. Tässä Mutant Wheyssä on viittä eri proteiinimuotoa, joka takaa tasaisen imetymisen ja elimistö pystyy maksimaalisesti hyödyntämään heraproteiinin välttämättömiä ja ei-välttämättömistä aminohappoja.
Lisää siis proteiinia normiruokavalioon ja samalla takaat että saat riittävän määrän proteiinia lihaskasvua varten! Näillä kasvaa hartialinja ja muut muskelit aivan varmasti. 🙂 Laita siis banneria laulamaan ja tuet samalla omakustanneurheiljaa. Pieni vaiva sinulle ja iso merkitys minulle. 🙂 Kiitos ja nöyrä kumarrus teille jotka niin teette! 🙂 <3 <3 <3

Kommentit (36)

Ladataan kommentteja...
Kommentteja ei voitu ladata. Yritä myöhemmin uudelleen.
{{ comment.author }} #{{ comment.id }} Vastaa

Vastaa

Kaikki kommentit tarkistetaan manuaalisesti ennen julkaisua.
Emme julkaise sähköpostiosoitettasi ulkopuolisille.
Avatar noudetaan sähköpostin perusteella Gravatar-palvelusta.

Luethan täältä kuinka käsittelemme henkilötietojasi.