This is Mika

18.08.2011 08:42 3min luku 13

Kipu on vain korvien välissä

Jeah!

Se on aamu taas. Uusi päivä ja uudet kujeet. Fiilis on energinen. Tänään hyökkään salille tehtävänä murskata jalat.

  • Location: Mayor’s
  • Time: 10:30 AM
  • Target: Wheels
  • Mission: Destroy legs
  • Equipments: Squats, leg presses, hacks, leg extensions and curls
  • Motto: Shut up and squat!

Pakko kertoa muutama salaisuus. Ennen treeniä ja vapaapäivinäkin olen juonut erittäin vahvaa energiajuomaa. Tämä juoma TODELLAKIN herättää ja pistää tehot kattoon. Fitnesstukku myy vähintäänkin arvelluttavan tehokasta Spike shooter -energiajuomaa. Jää muuten batteryt ja muut loaderit taakse. Tölkissä lukee pelotteena, että vain yksi tölkki päivässä. Joskus erittäin väsyneenä duuniin mennessäni kiskaisen yhden tölkin huiviin ja huh, kyllä silmät aukeaa.

Toinen salaisuus on iltanapostelu. Tykkään kovien treenien ja duunien jälkeen lepuutella sohvalla kroppaani katsoen Jack Baueria. Pakko siinä samlla saada napostella jotain ja mikä olisi sen parempaa kuin proteiini? Tilasin Fitnesstukulta kasan Beef Jerkyä ja niitä sitten popsin iltaisin. Lihakset kasvavat silmissä!

Pari pussia menee illassa. Kävin aamulla vaa’alla ja viisari räpsähti tasan 85 kiloon. Olo kuitenkin nesteetön ja suht timmi. Selkeästi voisin mennä vannomaan, että kun vaihtoi sipsit beef jerkyyn, on lihasta lähtenyt pakkautumaan ihan uudella tavalla. Spike Shooter ja Beef Jerky saavat minulta Mika Nyyssölä-leiman syksyn kovimpina lisäravinteina! Ei muuta kuin ennen treeniä Spiket naamaan ja illalla sekä välipaloiksi Beef Jerkyä! Helposti kulkee mukana noi kuivalihat eivätkä sotke sormia/paikkoja rasvattomia herkkuja kun ovat!

Pois mukavuusalueelta!

Käytä aina kun mahdollista vapaita painoja. Silloin kroppa joutuu tekemään huomattavasti enemmän töitä kuin laitteissa, joissa liikerata on ennalta määrätty. Poikkeuksiakin on, kun tehdään jotain liikettä, jossa tärkeämpää on keskittyä tuntumaan lihaksessa. Silloin esim jokin laite voi olla oivallinen, koska ei tarvitse käyttää energiaa tasapainotteluun.

Tuossa eilen kyseltiin ja ihmeteltiin miksi teen suoria sarjoja samalla painolla usein treeneissäni enkä lähde korottamaan painoja. Kyseessä on siis tällöin aina todella isot painot. Monasti kun rupeaa lihaksiin sattumaan ja painot alkavat tuntua liian raskailta, lopetetaan liike. Jätetään isojen painojen sarjat yhteen maksimissaan kahteen. Se vaatii kivunsietokykyä ja sisua tehdä sellaisilla painolla 3-5 sarjaa. Ei jätetä sitä maksimisarjapainoilla tehtyä sarjaa siihen yhteen vaan käsitellään niitä painoja useamman sarjan verran. Pois mukavuusalueelta ja otetaan se kipu rohkeasti vastaan.

Kipu ei ole lihaksessa vaan aivoissa. Se on tieteellisesti todistettu haamusäryn avulla. Kun ihmisen käsi tai jalka esim amputoidaan, saattaa käden tai jalan paikalla vielä tuntua kipua tai kutinaa vaikka raajaa ei ole enää olemassa. Aivot lähettää informaatiota, mutta sulje mieli pois ja keskity niihin syihin, miksi olet salilla ja mitä tavoitteita sinulla on. Vahvin mieli yleensä vie treenin pidemmälle kuin muut ja kehittyy siinä samalla. Se on henkien taistelua!

 

Hyvää Torstaita kaikille ja menkää tänään tekemään elämänne treenit! 🙂

Kommentit (13)

Ladataan kommentteja...
Kommentteja ei voitu ladata. Yritä myöhemmin uudelleen.
{{ comment.author }} #{{ comment.id }} Vastaa

Vastaa

Kaikki kommentit tarkistetaan manuaalisesti ennen julkaisua.
Emme julkaise sähköpostiosoitettasi ulkopuolisille.
Avatar noudetaan sähköpostin perusteella Gravatar-palvelusta.

Luethan täältä kuinka käsittelemme henkilötietojasi.