This is Mika

31.01.2012 05:48 2min luku 11

Kolme kovaa selälle

Moi!

Eilen paukutettiin helvatan kova selkätreeni tyttöystävän kanssa. Luoja mikä motivaatio oli molemmilla vääntää järjettömällä kiukulla treenit läpi. Mii laik alot! Tehtiin kolme kovaa liikettä selälle.

  • Ylätalja niskantaa lapiokahvalla
  • Pacific-kone
  • Hammerkulmasoutu

Ylätalja meni 5 sarjan voimin ja tein pelkästään 100 kilolla hallittuja vetoja 15 toiston verran. Kun vedän niskan taa lapiokahvalla ja otan isompia painoja käyttöön, käytän vedon alussa hieman kroppaa, jotta saan painot liikeelle. Siltikin negatiivinen osa jarrutetaan hyvin hallitusti eikä liike itseasiassa mene koskaan liian rumaksi, koska niskan taakse vedettäessä selkä suoristuu alhaalla. Tämä on sitten niin totaalisen yksilöllistä kuka saa tuossa liikkeessä mitään tuntumaa lihaksiin. Itse saan aivan törkeän hyvän tuntuman ja olen saanut selkääni paljon lihaa lisää.

Pacificissa tehtiin prgressiiviset nousut 15 toiston voimin. Siinä tärkeintä oli pitää selkä täysin paikoillaan ja hakea liike puhtaasti latseille. Pakkotoistoilla mentiin loput toistot, kun voimat loppuivat. Näin asento pysyi kohdillaan eikä tekniikka kärsinyt.

Viimeinen liike oli hammerkulmasoutu. Siinä on tärkeintä ottaa kroppa mukaan pienellä kierrolla. Näin saadaan liike osumaan myös latsien alaosaan ja tämähän saa selän levenemään alempaa.Liikkeen alussa on tärkeää, että latsi on kunnolla auki ja liike on mahdollisimman laaja-alainen. Mitä enemmän latsit liikkuu sitä enemmän ne aktivoituvat sarjan aikana. Tässäkin tehtiin pitkiä sarjoja 15 toistoilla. Painot olivat maltilliset ja tuntumaa lähinnä haettiin.

Kommentit (11)

Ladataan kommentteja...
Kommentteja ei voitu ladata. Yritä myöhemmin uudelleen.
{{ comment.author }} #{{ comment.id }} Vastaa

Vastaa

Kaikki kommentit tarkistetaan manuaalisesti ennen julkaisua.
Emme julkaise sähköpostiosoitettasi ulkopuolisille.
Avatar noudetaan sähköpostin perusteella Gravatar-palvelusta.

Luethan täältä kuinka käsittelemme henkilötietojasi.