This is Mika

27.06.2012 11:23 2min luku 23

Gymlog 25 - Leventävät selkäliikkeet

Terve!

Uusi Gymlog pärähti sitten eilen illalla eetteriin. Laitetaan tännekin linkki, jotta blogin lukijat voivat katsastaa uuden jakson.

Hyviä liikkeitä on nyt tiedossa. Selälle leventäviä liikkeitä. Ylhäältä päin pääosin kohdistuvat liikkeet lähinnä leventävät latseja kun taas edestä ja alhaalta päin paksuuntavat. Nyt siis jakso keskittyy näihin erikoisliikkeisiin.

Voit hyvin tehdä pulloverin joko ensimmäisenä liikkeenä, jolloin se toimii lämmittävänä liikkeenä ja saat hyvän pumpin latseille. Sen jälkeen pääliike esim ylätalja tai alatalja. Apuliikkeinä voi toimia mainiosti yhdenkäden taljaveto tai ristitaljassa veto kyljellään.

Esimerkkitreeni selälle:

  • Pullover joko koneessa taikka ristitaljassa: 5 sarjaa 20 toistoa
  • Ylätalja tai alatalja nousevat sarjapainot: 4-5 sarjaa 8-12 toistoa
  • Yhden käden taljaveto(valitse mieleisesi ranteen asento): 4 sarjaa 15 toistoa
  • Yhden käden ristitaljaveto kyljellään: 4-5 sarjaa 15 toistoa

Yhden käden ristitaljaveto:

Tossa liikkeessä tosiaan on tärkeää, että viet käden todella ylös ja vedät sen mahdollisimman alas samalla rutistaen niin kovaa kuin pystyt latsia. Sama juttu tuossa pulloverissa ristitaljassa maaten. Alhaalla pystyt puristamaan äärimmäisen kovaa latseja. Ylös viedessäsi älä päästä vetoa pois latseilta ja käsistä vaikka päästätkin olkapäät ylös.

 

Kommentit (23)

Ladataan kommentteja...
Kommentteja ei voitu ladata. Yritä myöhemmin uudelleen.
{{ comment.author }} #{{ comment.id }} Vastaa

Vastaa

Kaikki kommentit tarkistetaan manuaalisesti ennen julkaisua.
Emme julkaise sähköpostiosoitettasi ulkopuolisille.
Avatar noudetaan sähköpostin perusteella Gravatar-palvelusta.

Luethan täältä kuinka käsittelemme henkilötietojasi.