This is Mika

09.03.2016 19:26 3min luku 16

30 min reisitreeni - 1 sarja minuutissa!

Heippa-rallaa!

Toissapäivänä käväisin paukuttelemassa takareisiä. Olin tapani mukaan aikataulusta myöhässä, duuniin piti mennä ja vajaa 40 minsaa oli aikaa tuhota hamsterit aka Hamstrings eli takajalat!

Paljastetaan tässä hyvä treenimetodi, jolla saat koivet teurastettua hyvin, varsinkin jos aikaa ei ole hukattavaksi ja jumppailet soolona.

Jalkaprässi siis otettiin käyttöön. Heitin kaksi lämppärisarjaa ensin 50kg (kelkkaa en laske mukaan koskaan) 50 toistoa ja 100 kilolla myös 50 toistoa.

30 minuuttia, aika alkaa…. NYT!

Sitten löin 150 kiloa prässiin, joka on siis sellainen paino, jolla saan oikein helposti sellaiset 30 toistoa tehtyä putkeen. Otin puhelimesta ajanoton käyttöön ja painoin start! Aika lähti juoksemaan ja homma eteni sillä tavalla, että minuutti oli aikaa tehdä yksi sarja, joka sisälsi 20 toistoa tuolla 150 kilolla. Prässistä ei noustu ylös missään vaiheessa. Keskimäärin yhteen sarjaan meni 24 sekuntia. Kelkka telineisiin ja lepoa 30 sekuntia. Kun sekkari näytti 56 sekuntia, löin jalat takaisin kelkkaan (sumo asento) ja uusi sarja lähti käyntiin. Kaiken kaikkiaan siis 30 sarjaa ja 20 toistoa per sarja, joten puhumme siis 600 toistosta 30 minuuttiin.

Voin kertoa ihan rehellisesti, että olisko ollu 4 tai 5 sarjan kohdalla, kun ekat maitohapot löi takareisiin. Ajattelin, että ei hemmetti, mihin mä olin taas itseni laittanut? Mutta ihme kyllä, sitä vaan jaksoi painaa sarja toisensa jälkeen ja koko ajan tuijotin ajanottoa. Setti, 24 sekuntia, lepoa ja 56 sekunnin kohdalla jalat takaisin paikoilleen. Menee muuten se 30 sekuntia aivan sairaan nopeesti. Siinä vain yrittää hädissään heilutella jalkoja ja poistaa happoja sieltä lihaksesta.

Kun olin lopulta saanut kaikki 30 sarjaa tehtyä ja tasan 30 minuuttia maannut prässin pohjalla, olin niin hiestä märkä, että oli kuin olisin vaatteet päällä käynyt suihkussa. Nousin ylös ja huomasin, että jalat ei tahtonut edes kannatella omaa painoa. Kävelin polvet lukittuina siinä tovin ja purin samalla painot veke prässistä.

Ja voitte varmasti kuvitella, miten kipeät on takareidet olleet. Itseasiassa etureidet olivat ensin arat, mutta vasta 2 päivän kuluttua iski kunnon domsit takareisiin. Tein siis vain ne 2 lämppärisarjaa ja sitten sen 30 minsan pyrähdyksen. Siihen olisi voinut vielä tehdä päälle reiden koukistuksia, tai jos etureisille olisi tehnyt vastaavan, niin reiden ojennuksia päälle. Mutta tällä kertaa ajan puutteen vuoksi mentiin vain yhdellä liikkeellä. Seuraavan kerran kun teen saman, niin varmasti otan yhden hyvän supistavan liikkeen siihen mukaan.

Kokeile ihmeessä, jos jumppailet yksinään, tuota settiä. Se voi kuulostaa toistomäärällisesti hurjalta, mutta kun siinä katsoo koko ajan kelloa, niin oikeastaan unohtaa, kuinka paljon siinä tulee toistoja.

Paino keikkuu siinä 93 kilon hujakoilla. Nyt on vihdoin alkanut ruokakin vähän maistua ja samalla tietty treenitkin sujuu paremmin, kun on energiaa.

883937_10207130306150461_8251583196197665986_o 12832456_10207149038538759_8382220593024049399_n

Muistakaahan ystävät osallistua meikäläisen järjestämään kuvateksti-skabaan! Palkintona huikeat Monster® iSport Freedom, black -kuulokkeet!

56208a8e3387f571081154_w500

OHJEET TÄÄLTÄ!!

kuvatekstikilpailu

Niin ja hey, blogin ylälaitaan on ilmestynyt CDON:in banneri. Elikkä jos ja kun sieltä mahdollisesti tilailet jutskia, niin klikkaa vaan banskua niin pääset CDON:in sivuille ja samalla tuet urheilijaa! Kiitos ja äärimmäisen syvä kumarrus kaikille teille tukijoukoille! Dyydarmy is the BEST!! 😀

Mika kiittää ja poistuu takavasemmalle. Fallout -peli huutelee kuumeisesti tuolla olohuoneessa. 😀 😀 😀

fallout-4

Kommentit (16)

Ladataan kommentteja...
Kommentteja ei voitu ladata. Yritä myöhemmin uudelleen.
{{ comment.author }} #{{ comment.id }} Vastaa

Vastaa

Kaikki kommentit tarkistetaan manuaalisesti ennen julkaisua.
Emme julkaise sähköpostiosoitettasi ulkopuolisille.
Avatar noudetaan sähköpostin perusteella Gravatar-palvelusta.

Luethan täältä kuinka käsittelemme henkilötietojasi.